Cinderella   BY:PLAY


When I was just a little girl
My momma used to tuck me into bed
and she'd read me a story
It always was about a Princess in distress
And how a guy would save her and end up with the glory


I'd lie in bed and think about the person that I want to be
Then one day I realized the fairy tale life wasn't for me


[Chorus]
I don't wanna be like Cinderella
Sittin' in a dark old dusty cellar
Waiting for somebody, to come and set me free
I don't wanna be like Snow White waiting
For a handsome prince to come and save me
On a horse of white, unless we're riding side by side
Don't want to depend on no one else
I'd rather rescue myself


Someday I'm gonna find someone who wants my soul, heart, and mind
Who's not afraid to show that he loves me
Somebody who will understand I'm happy just the way I am
Don't need nobody taking care of me


I will be there for him just as strong as he will be there for me
When I give myself then it has to got to be, an equal thing


[Chorus]


I can slay, my own dragons
I can dream, my own dreams
My knight in shining armour is me
So I'm gonna set me free


[Chorus x3]


(中譯)


當我還是個小女孩 媽媽總會哄我入睡
她會唸故事給我聽 故事都是受苦受難的公主
總有男子漢會拯救她 兩人從此幸福地過著日子
我躺在被窩裡 想著自己長大後會如何
但有一天我終於了解童話故事並不適合我
Chorus
我不要當灰姑娘 枯坐在灰暗的老地窖
等待哪個人來讓我自由 也不要像白雪公主般等候
英俊王子騎著白馬的到來 我盼望的是兩人並肩而行
我不想依靠任何人 我寧願自己拯救自己
會有那麼一天我能找到那個人來愛我的全部
他不會怯於表現對我的愛 他會了解
我對於自己快樂知足 我不需要任何人的呵護
我會堅強地守在他身邊 就像他在我身邊
當我付出我的心 一定要有同樣的回應
Chorus
我能自己纏鬥惡龍 我能自己描繪夢想
我心中掌握閃亮盾牌的戰士就是我自己
所以我能自己爭取自己的幸福
Chorus x 3


 


好酷的一首歌


我決定要像歌詞裡的那個"I"一樣  XD


總之~自己的夢想和幸福本來就不能靠別人嘛!


現在我要為我的夢想努力了 (超有鬥志貌)

arrow
arrow
    全站熱搜

    vanessa030201 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()